Translate

woensdag 26 maart 2014

"Die ouwe"..... Hou eens op zeg!

Maywen vertelt
Als brave Glen ben ik gewend te luisteren. Ik luister naar mijn naam "Maywen" maar ook naar "May", "Marie" en "Marietje". Uiteraard luister ik voorbeeldig naar "koekje" en nog beter naar "kluifje". Ja, berg je maar, want wanneer je die woorden gebruikt kom ik aangestormd! Maar daar heb ik het nu even niet over...

De laatste maanden is er een nieuwe naam bijgekomen die ik ook wel oké vond. Ik werd "De Grote" genoemd. Maywen De Grote, ik vond het wel wat hebben... Natuurlijk was Aoife dan "de kleine" en ook daar kon ik me wel in vinden. Het is tenslotte mijn dochter, dus zal zij altijd mijn "kleine" blijven.

Kleine hondenmeisjes worden echter groot en "kleine Aoife" dreigt mij te overgroeien. Op zich prima hoor, ook daar lig ik niet wakker van. Wat mij wel dwars zit, is dat mijn nieuw verworven naam "De Grote" mij afgelopen weekend, tijdens een van onze wandelingen, door een wildvreemde mevrouw werd ontnomen. Zij waagde mij "Die Ouwe" te noemen en erger nog, Dennis nam het over! Hou eens op zeg... ik moet nog vijf worden en ben voorlopig niet van plan te luisteren naar zoiets denigrerends als "Ouwe"... Tsss, hoe haal je het in je hoofd! Noem mij in het vervolg maar weer gewoon "Maywen".

Maywen en Aoife op de wal

Oh ja, Aoife vroeg me haar nieuwste selfie te plaatsen in deze blog en benadrukte dat ik helemaal niet oud ben en dat ik de aller, allerliefste, -leukste en mooiste Glenmama ben die zij kent. Tja, probeer dan maar eens zo'n verzoek te weigeren ;) 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten