Translate

maandag 20 juni 2011

Een zondags ritueel...

In de meeste huishoudens bestaat een vast ritme gedurende de week. Van maandag tot en met vrijdag gaat 's morgens de wekker en wordt er gewerkt bij de baas of thuis; staat 's avonds rond een min of meer vaste tijd de warme prak op tafel en wordt op dinsdag of donderdag het huisvuil buiten gezet. Bij ons is dat niet anders. Ook wij proberen te leven volgens de 3 R's (Reinheid, Regelmaat en Rust), maar als zaterdags de boodschappen gedaan zijn gaat mijn 'quality time' in. Ik kom door de week niets tekort hoor, maar vanaf zaterdagmiddag is mijn roedel compleet. Dat voelt goed. We wandelen dan met z'n drieën; spelen met z'n drieën en rusten gezamenlijk op de bank uit van alle activiteiten. Ja, ik mag op de bank, maar alleen wanneer het kleed erop ligt en in het weekend ligt dat er bijna altijd...
Zondag is 'tutteldag'. We worden dan wakker zonder wekker en nadat we gewandeld hebben mag ik steevast op de weegschaal. Ik heb daar, in tegenstelling tot Aimée, helemaal geen problemen mee. Ik stap zelf op de weegschaal en ga dan zitten. Ik pas er nog net op als Dennis mij een beetje helpt. Gisteren woog ik 13,7 kg en dat is een keurig gewicht voor een meisje zoals ik. Na het wegen wordt ik geborsteld en gekamd en als het nodig is, worden mijn nagels geknipt. Ik vind het allemaal heerlijk, dat getuttel...
Op de weegschaal 190611

Geen opmerkingen:

Een reactie posten