Translate

zaterdag 6 april 2013

Ik heb een nieuw kamertje!



Zo, eindelijk eens een fotootje van mij hoe ik normaal gesproken onder de keukentafel lig terwijl Aimée mijn verhaaltjes schrijft. Normaal staan haar voeten dan aan de linkerzijde, maar nu stond zij voor mij om een fotootje te maken en zij heeft geen zin meer om ter illustratie haar slofjes op de grond naast mij te zetten, want ik heb best wel weer het één en ander te vertellen, dus we doen het even met deze foto.

Eerste Paasdag schreef ik jullie, dat ik op bezoek ging bij Oma Anneke. Ik ben daar gruwelijk verwend, want naast de stukjes appel en de hondensnoepjes had zij een heerlijke kluif voor mij verstopt en kreeg ik een heel groot kado... een nieuw kamertje om straks samen met mijn puppy's in te liggen! Jullie mensen noemen het een "werpkist", maar voor mij is het een heerlijke ruimte waar ik in alle rust met mijn kroost kan verblijven. De werpkist is gemaakt door Marc. Nee, niet Marc van Toby, die heeft het op dit moment heel erg druk met de werken aan zijn woning. Dat gaat groot worden joh, en het gaat echt wel een paar maanden duren voordat het helemaal klaar is. Ik heb Dennis en Aimée al voorgesteld Toby gezellig uit te nodigen hier te komen logeren. Even weg uit de herrie die zo'n verbouwing met zich meebrengt. Mijn nieuwe kamertje heeft ruimte genoeg voor ons tweeën en dan houden we denk ik nog wat ruimte over... Lijkt mij helemaal leuk maar we doen het niet, want dan zouden Marc en Viviane Toby teveel gaan missen. Jammer! 
Oh, oh, ik dwaal af... daar heb ik de laatste dagen meer last van... Ik was gebleven bij mijn werpkist. Deze is gemaakt door Marc van Puckie, de Beagle, en is helemaal naar mijn wensen gemaakt. Hartstikke mooi en handig! Dennis en Aimée hebben alle onderdelen meegenomen naar huis en in elkaar geschroefd. Marc had zelfs de gaatjes al voorgeboord! Inmiddels heeft Aimée er al een lekker stuk vetbed ingelegd en heeft Dennis de warmtelamp opgehangen. Zij hebben gekozen voor een keramische lamp, die geen licht geeft. Raar hoor, een lamp zonder licht, maar het was deze, óf een infraroodlamp en aangezien de ruimte waar mijn werpkist staat aan de straatkant is, leek de keramische lamp een correctere keuze... 
Natuurlijk hoort er ook kunst aan de wanden van het onderkomen waar ik over een maand veel tijd zal gaan doorbrengen. Van Etty en Herman ontving ik gisteren een échte Hallmark en van Oma Anneke een originele plaat van de Poster Company. Mensen, wat wordt het straks een gezellig hokje! Alleen een foto van Toby ontbreekt nog, maar Aimée heeft mij beloofd dat zij vanavond een mooie voor mij uitzoekt uit de vele foto's die Marc en Viviane hebben gestuurd voor de website. Ook daar wordt weer flink aan gewerkt, dus wanneer jullie nieuwsgierig zijn, neem een kijkje op de site van Madra Áthas.

Fijn weekend!







2 opmerkingen: