Translate

woensdag 20 maart 2013

De lente is begonnen!

 


Als ik het goed heb gehoord, is het sinds vanmiddag 12:02 uur lente! Nu hoor ik wel vaker iets niet goed en ben op gezette tijden zelfs Oost-Indisch doof, maar het woord "lente" is juist één van mijn favoriete woorden. Lente betekent voor mij heerlijk hele dagen buiten kunnen spelen en lekker rollen in het verse, sappige gras; het zonnetje op mijn vacht; allerlei lekker ruikende bloemetjes kunnen besnuffelen; af en toe achter een vliegend insectje aanrennen; de blote voetjes van Aimée... Nou, weinig lente hoor en al helemaal geen vliegende lammetjes hier. Het is guur; er staat een hele koude wind en zelfs ik heb geen zin om naar buiten te gaan. Verplicht loop ik mijn sanitaire rondje aan de lijn. Ben bang dat ik, wanneer ik door mijn hurken zak om een plasje te doen, zal vastvriezen aan het grasveld, dus doe een "hoge plas". Soms zelfs met een geheven achterpoot. Wanneer ik alles gedaan heb en voldoende meters heb gelopen, vind ik het echt fijn om weer naar huis te gaan. Binnen is het een al beetje lente. In de badkamer staan heerlijk ruikende hyacinten en op tafel staat een mooie kaart met "tulpies" van Oma Anneke. De gedachte aan die vrolijke, huppelende lammetjes maken mij slaperig.... Tot de volgende keer! Zzzz....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten