Translate

dinsdag 26 maart 2013

Ik ben een beetje teleurgesteld...



Vandaag ontvingen wij Glen Nieuws. Het clubblad van de Nederlandse Vereniging voor de Irish Glen of Imaal Terriers waar Aimée al (bijna) 17 jaar lid van is. Wij keken reikhalzend uit naar deze uitgave, want als het goed zou zijn, zou er een foto van mij op de voorpagina staan omdat ik winnaar van de Glen Top Tien 2012 ben geworden. Aimée had mij er al een beetje op voorbereid, dat dit waarschijnlijk niet het geval zou zijn, omdat zij niet benaderd was om leuke of mooie foto’s van mij in te sturen, maar ik had er toch stilletjes op gehoopt…

De Glen Top Tien is een competitie van exposerende Glens. Voor iedere tentoonstelling die je loopt krijg je punten naar de beoordeling die je van de keurmeester krijgt. De punten die je ontvangt wanneer je deelneemt aan de Clubmatch tellen dubbel. In 2012 heb ik in Hazerswoude een ZG behaald waarvoor ik 3 punten kreeg. In Leeuwarden: 1U/CAC/CACIB/BOB en werd ik ook Nederlands Kampioen. Voor het Nederlands kampioenschap ontvang je geen punten, maar ontvang je tijdens de Algemene Ledenvergadering een oorkonde. Deze zal ik te zijner tijd misschien nog krijgen, want de mevrouw die deze oorkondes zo mooi schrijft is erg ziek. Voor de Paashondenshow in Leeuwarden mocht ik 12 punten bijschrijven. Verder heb ik meegedaan in de kampioensklasse van de Kampioenschapsclubmatch van de Vereniging. Hier behaalde in een U waardoor er 2 keer 5 punten bijkwamen. Zo eindigde ik in 2012 op de eerste plaats in de Glen Top 10 met 25 punten. In 2011 werd ik 2e met 35 punten en in 2010 3e met 20 punten. Ik vind dat zelf eigenlijk best wel netjes, wanneer je mijn leeftijd, ik ben nu 3 jaar en 8 maanden, in ogenschouw neemt.
 
Oh ja, vergeet ik helemaal te zeggen dat ik de foto van Tara en Beer (van Henriëtte en Bas) echt heel erg mooi vind, hoor en als troost heeft Aimée vanmiddag snel een paar van mijn bekers neergezet en mocht ik alsnog poseren!



2 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige foto, een Nederlands Kampioen waardig!!Troost je May, iedereen die ertoe doet weet Hoe Het Echt Zit. En dat laat je weer op onnavolgbare wijze zien!

    BeantwoordenVerwijderen